söndag 22 augusti 2010

Jobbet

Tack Tova-Lisa för fina ord! Jobbet ja. Det känns inte ok alls faktiskt. Jag är ju på vissa plan ett kontrollfreak och för många tåtar hänger löst för att jag ska tycka att det är ok. Bland annat har vi ingen nära chef. Det är asjobbigt att inte ha någon att vända sig till om det är något. En kollega till mig slutar om två veckor och ingen ny är på gång. Man undrar varför. För att vi ska gå en till man kort? (Vi saknar redan en person till en tjänst.) Eller för att det ska kommen en eller flera vikarier och hoppa runt på hennes timmar? Vi har just nu inskolningar, nio stycken pluttar, och jag har kommit på att det är omöjligt att arbeta på en småbarnsavdelning och inte bära de små. Detta har gjort att jag idag har skickat ett mail till vår nya rektor som jag endast sett i tio minuter, och bett om att få bli omplacerad. Det skulle liksom underlätta att slippa lyft, på-och avklädningar och blöjbyten. Hoppas på det.

Inga kommentarer: