torsdag 25 december 2014

Hej ho!

Det blir allt glesare mellan inläggen. Tror att det delvis beror på att min dator är så knäpp, och att jag aldrig gör något åt det.

Julaftonen var bra. Vi var hos syrran, men på annan adress. Hon har efter 20 år lämnat bostaden där hennes barn växte upp, till en annan. Denna vackra lägenhet var så fin igår. Med alla ljus och den stora granen. Käk hade vi också. Mer är vi kunde äta upp och jag mådde illa. Inte bara för att  jag hade måffat i mig för mycket, utan också för att andra är utan medan vi har överflöd. "Jag äter inte rester!" sa syrran och jag packade påsar som folk fick ta med sig hem.

Jag har fått ett erbjudande. Sambon tänker fria om jag hjälper honom att gå ner 20 (!) kilo. Jag har antagit utmaningen men start från januari. Anna-Bell ska bli PT, ha, ha! Och jag ska bli en hård sådan!


Inga kommentarer: