tisdag 7 juni 2011

Inga barn i Sverige svälter

Så sa en bekant här om dagen. Näe visst är det så att inga barn i Sverige svälter. Men min dotter har inte gått upp så mycket i vikt som hon ska. Och visst fattar väl jag att man ska gå på allmäntillståndet och hon är glad och pigg. Men jag vill i alla fall att hon ska öka i vikt. Så vi kör hårt med maten och är nu uppe i ett par matskedar käk till lunch med en msk efterrätt. På kvällen får hon ett par msk gröt. BVC-syrran bokade en tid till barnläkaren i juli om det är så att Gittan fortfarande dalar på vikten. Läkaren ska då också kolla på Gittans utslag om de finns kvar då, hoppas inte. Det är stressande med kurvor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte det ena så är det det andra man nojar om. Minns att jag fick tokångest över ST.s låga vikt första tiden. Det stressade mig så mycket att jag gav upp amningen och hällde i henne ersättning från morgon till kväll. Började med smakisar på samma dag som det blev "tillåtet" och pust och stön, turligt nog , så gillade hon det. Tyvärr är hon plötsligt, sedan en månad, tillbaka till sin litenhet i maten. Vet inte vad hon lever på, jo välling. All mat hamnar på golvet.

Skönt är hur som helst att vi lever i ett land med sjukvård som har koll. Även om kollen, med alla kurvur som uppstår ur den, ibland ger en stress. Du ska se att Gittan snart vänder upp!