måndag 20 augusti 2012

Inskolningar

Jag har nu gjort tre arbetsdagar på nya jobbet. Det finns mycket att göra i arbetet på avdelningen, men det kommer nog att bli bra. Min andra dag stötte jag ihop med en mamma som var rätt otrevlig, en riktig översittartyp, som frågde ut mig på ett mindre roligt sätt. Men jag pratade också med en mamma som jag tidigare har träffat i parken, ett flertal gånger. Hon sa att hon blev jätteglad att jag ska ha hand om hennes son. Otroligt smickrande så klart.

Idag var första gången jag lämnade Gittan hos dagmamma och det gick strålande. Hon skuttde in och ville leka med dockorna, hade inte tid att säga hej då ens. Prinsens allra första skoldag var också idag. Allt blev fel på morgonen, för jag skulle lämna honom tidigt. Så tidigt att hans kompis P, den enda han känner i klassen, inte skulle vara där. Prinsen vile inte gå upp, inte äta frukost, inte gå till skolan. Jag blev mer och mer stressd och kände också medlidande med min pojke, grinade i smyg på toan. Det hela löste sig i alla fall bra, tackvare två kvinnor. Dagmamman och P:s mamma. Jag fick lämna Prinsen hos dagmamman (det blev ca en halvtimme) och P:s mamma (som också har barn hos dagmamman) tog med sig Prinsen till skolan tillsammans med P. Frid och fröjd. Ikväll däckade Prinsen med kläderna på, raklång i soffan. Det är jobbigt att börja skolan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack igen för att du bjuder på dig själv! Flera mammor som gråter ibland;) Skönt när allt löser sig.
Fortsätt skriv på ditt härliga sätt.