tisdag 18 februari 2014

En tisdag

Tisdag:

Jag har mens och är lite svajig i humöret. Känner mig rastlös och orolig inombords. Har i alla fall tagit mig iväg på ett pass på Friskis, det andra på ett halvår. Har haft lönesamtal också. Fick fina ord och en tusenlapp till i månaden. Bytte rum med Prinsen och Gittan i helgen. De har fått det stora medan vi tar det lilla. Bara en tillfällig lösning tills vi hittar huset med stort H. Njä, det kanske inte händer. Har tittat länge nu. Stundtals är jag nöjd med vårt hus som det är, men nu är jag rastlös. Vill att något ska hända NU. Barnrummet blev rätt mysigt förresten. Men retrolampan jag hittade på Blocket och hämtade upp på Söder luktar lite sunkigt. Kanske ska testa att vädra den lite till. Tvätthögarna är gigantiska, mest de som har tvättade kläder. Lakan, handdukar och annat ligger i stora högar på klädställningarna, men jag orkar inte ta itu med det. Körigt när man ska hitta två lika strumpor till alla på morgnarna. Men imorgon tar jag mig tid och ork. Kanske. Ikväll ska jag bara slöa.

Natti

2 kommentarer:

Paprika sa...

Grattis till nya lönen :)

Anna-Bell sa...

Paprika: Man tackar. I denna bransch får man vara hyfsat nöjd. Tydligen hade jag gjort något bra...