lördag 30 maj 2015

Nya tider

Det händer grejer. Efter många års hustittande har vi slagit till. I höst ska vi flytta. Huset är från trettiotalet, har hög mysfaktor. Men ändå är det inte ren och skär lycka jag känner. I detta hus, där vi nu bor, har det varit gråt och skratt. Våra barn har växt upp här, det finns minnen. Vi har format huset som vi vill, renoverat nästan allt. Och snart finns det på Hemnet. Det är första gången vi säljer något och allt känns pirrigt. Men det blir bra. Och vi flyttar tillsammans. Hela familjen. Jag tror att det blir en nystart på något sätt.

Jag fyller 40 snart och undrar vad jag ska göra den dagen. Har ingen lust att vara på jobbet på den "stora" födelsedagen. Tror att jag gör något mysigt med Prinsen och Gittan på dagen och sedan går ut med Sambon på restaurang på kvällen. Fest ska det bli också och jag måste skicka ut lapparna i helgen.

Tack Ebba, för att du efterlyser mig! Jag tror inte att någon läser här. Men jag ska bli bättre på att skriva några rader, då och då.

Kram från Anna-Bell

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad spännande att ni köper nytt hus! Förstår att det känns pirrigt och vemodigt. Tyckte att det var vemodigt när vi flyttade från lägenheten där vi kommit hem med båda våra små från bb och då hade vi ändå inte gjort något byggande själva och lillebror var bara fem månader så så värts mycket minnen hade han inte hunnit skapa där. Fast jag tror att det är nyttigt att inte knyta sina minnen för tätt till platser och prylar utan tänka att minnena finns kvar och nya skapas.

Anonym sa...

Vad roligt för er och roligt att du skriver igen!!

Tycker inte du ska vara alltför vemodig;
Ni kommer skapa nya minnen på nya stället. Spännande! Hälsningar Ebba

Tudorienne sa...

Åh vad kul att du skriver igen! Och vad kul med flytt!