söndag 31 maj 2015

Träning som leder till förkylning

Jag vill vara i någorlunda form. Alltså tar jag mig till Friskis typ två till tre gånger i veckan. Jag kör på rätt hårt när jag är där, tänker att vila det kan jag väl gör hemma.
När jag har tränat i ett par veckor blir jag förkyld. Dyngförkyld, så att jag måste hålla upp i ett par veckor. Sedan sätter jag fart igen och hinner bara träna i ett par veckor innan...Just det! Jag blir förkyld!

Ja, jag kanske borde träna lugnare. Men hur lätt är det? Man vill ju bli trött och är man inte i finform, så blir man ju utmattad efter ett pass. För jag hinner ju aldrig bli vältränad eftersom jag hela tiden måste hålla upp. Jag äter innan och efter. Men mer då? Jag funderar på att testa något annat istället, typ simma varvat med promenader, för jag har tröttnat. Jag pallar inte att vara förkyld varje månad för att jag har varit och tränat. Hela helgen har jag haft rinnsnuva som har gått över till tjockt snor och jag är ashes.

Vad tycker ni att jag ska göra? Någon träningsexpert med tips...?

Inga kommentarer: