tisdag 18 november 2008

Gymkort

Förr var jag en gymtjej. Jag gick på pass fyra gånger i veckan och tyckte verkligen om det. Jag gillar fortfarande att gå på pass, tror jag. Det var över tre år sen sist men jag antar det. Så här om dagen gick jag till förortsgymet där jag bor. Hade kollat runt lite innan på nätet och jämfört de alternativ som finns i närheten av där jag bor och föll för detta för att:
- Det ligger relativt nära mitt hem.
- De har pass som jag gillar, typ aerobics,pump och spinning.
- Passen ligger rätt sent på eftermiddagarna, vid 18.30 och senare. Det betyder att jag inte missar så mycket av Prinsens vakna tid om jag går och tränar.

Men. När jag var där tyckte jag att det var lite jobbigt, även om jag bara stod vid disken och betalade mitt klippkort på tio gånger. För där nere i gymdelen stod en massa killar och pumpade och jag fick mina fördomar bekräftade. Att det är mycket spänniga invandrarkillar på gymmen i förorten, att det är mosiga män som ser ut som en blandning mellan en tjur och ett kassaskåp som står där och lyfter. Men egentligen, skit samma. Det är väl inte med dem jag ska hänga de där tio futtiga gångerna jag ska köra pass. Några ettriga välsminkade unga brudar gick förbi där jag stod i kassan, självklart med de senaste träningskläderna på sig. När jag hade gjort mitt inköp och var på väg ut mötte jag en tant med en träningsväska på armen. Det finns kanske hopp.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Mellanting mellan tjur och kassaskåp" otroligt bra beskrivet!

Lycka till med gymmandet!