tisdag 25 november 2008

Jag och min käft

Jag kommer från en hyfsat liten håla. I den hålan går alla ut på juldagen, det är liksom tradition att folk som har lämnat stan och även de som bor kvar tar en sväng ut och träffar folk. Jag har hoppat det och har inte varit ute på juldagen på rätt många år. Hur som helst så jobbar min syrra på det ställe som är aktuellt i hålan just nu och dit alla ska på juldagen. Syrran är även avsvarig för utestället och här om dagen när syrran och jag pratade kläckte jag idén om att jag kan jobba i garderoben den 25:e. Tjäna lite extra pengar, kolla in folk, kul grej ni vet. Men jag vet faktiskt inte riktigt om jag vill stå i nån garderob längre eller om jag har ångrat mig. Jag och min käft.

2 kommentarer:

Signora sa...

Huuu!
Jag kommer också från en sådan håla med utgång 25/12. Rätt läskiga tillställningar. Eller så känns de bara så för att man själv har flyttat därifrån för länge sedan.
Min bild är att alla är frånskilda, har rutiga flanellskjortor och är stupfulla. ;-) (Kommer vi från samma håla tro?)

Stå i garderoben där? Hmm.... Nope. Inte för min del. Är man gäst kan man ju ialla fall smita om det blir övervidrigt, men som garberobspersonal är du FAST! ;-)

Men å andra sidan vore det kanske kul att träffa människor som man inte sett på 20 år. :-D

Anonym sa...

Låter sådär lagom kul. Tackar vet jag sofflocket och choklad! /Solkatten