onsdag 1 juli 2009

Findag


Findag med Prinsen. Besök på Junibacken där vi gick runt bland alla sagogrejer (och turister). Vi tittade på böcker i bokhandeln och Prinsen köpte sig ett rosa svärd och en ask med krumelurpiller (vad hände med mig, jag som är emot både godis och vapen?)Så fikade vi. Prinsen var nöjd med valet av sin hallongrotta. Vi åkte sagotåget och jag blev nästan rörd till tårar där jag satt i mörkret med Prinsen på min högra sida. Mina tankar förde mig till barndomen när jag hörde Astrids berättarröst tala om Jonathan och Skorpan. Sedan var det Pippiteater och det var så bra att Prinsen grinade när det var slut. Jag var hyggligt nöjd över att jag dagen innan hade gjort pannkakor och pastasallad. Istället för att storma restaurangen som alla andra när teatern var slut vid 11.30 hämtade jag vår kylväska. Prinsen och jag lämnade Junibacken helnöjda och bänkade oss på en parkbänk nära vattnet och avnjöt vår lunch.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Junibacken är så kul!

Paprika sa...

Vad nu, ledig mitt i veckan?! Låter som om ni har haft en helt ljuvlig dag, du och Prinsen.

Kram

Anna-Bell sa...

Tudorienne:
Ja verkligen! Dit ska vi helt klart igen!

Paprika:
Jepp. Jag hade den där 6:e juni innestående. Så skönt att vara ledig en dag mitt i veckan så där. Hoppas att du har en ljuvlig semester!

Paprika sa...

Om jag steker ett lass med pannkisar så kanske Filuren och jag får hänga på nästa gång? :-)