tisdag 15 oktober 2013

Efter

Jag känner mig stressad just nu. För att jag ligger efter med så mycket. Efter med jobbet och med pluggandet. Efter med tvätten och disken och handlingen. Har man på morgonen ingen plan för vad man ska äta till middag, blir det trist när man väl är där. När klockan är fem och kylen är tom. När inget finns tinat och man kanske måste handla med två trötta barn. (Idag blev det en burgare från grillen var, innan Prinsen skulle till sin aktivitet.) Jag är efter med presenter, med relationer, med sexlivet igen. Somnar med barnen, gör antingen han eller jag.

Nu hinner jag inte skriva mer. Måste fixa diskbänken och ta hand om alla tvätthögar och plugga och ringa mina vänner för att boka upp när vi kan ses och fixa Linas matkasse och pippa. Hörs en annan dag.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Vilken bra to do-lista, den snor jag!