onsdag 9 oktober 2013

Omskola sig?

Jag är trött på jobbet. På att vi har för många barn i gruppen. På att det hela tiden är ett virr varr av blöjbyten, påklädning, konfliktlösning.När ska jag göra det andra? Det pedagogiska. Det roliga. Det jag faktiskt har gått på högskola för att lära mig.

Aldrig?

Jag vill inte jobba med små barn, det sa jag till min chef när jag började. Nu är jag här. Men små barn. De stora räckte inte till och började på storbarnsavdelning.

Jag googlar runt, drömmer om något annat men jag vet inte vad. Ska man omskola sig? När man är närmare 40 och har både studielån och huslån? Söka nytt jobb inom samma bransch eller kämpa vidare i något år till för att se om det vänder?

Att jobba med människor är fantastiskt kul. Men det är jobbigt också. För även om man får mycket tillbaka, så ger man också en massa. Så det är inte konstigt om man hamnar i en svacka då och då. Känner sig uttömd på energi, dränerad. Kanske är det därför jag nu tvivlar.

Inga kommentarer: