söndag 4 juli 2010

Fel

Söndag och en del blev fel. Prinsen var på dåligt humör och jag hade inga nerver. Nära kompisen som bor i ett annat land var här och talade om att hon är gravid i åttonde veckan. Hon vet om vårt IVF:ande och jag berättade om Den lilla. Hon frågade en del och jag märkte att hon inte tyckte att jag undrade tillräckligt om henne. Jag har ett handikapp. Jag vågar inte prata om min graviditet annat än med vissa få. Jag är heller ingen fena på att prata om andras graviditeter. Dessa jag har undvikit i så många år. En incident inträffade där kompisen talade om hur jag skulle göra i en grej som handlade om Prinsen. Hennes svar på situationen gjorde att Prinsen skrek hysteriskt i en kvart. Jag visste om hur det kunde bli och ville välja den snabba vägen för att slippa ta mer fajter. Jag blev grinig på kompisen och vi hann inte rada ut något utan skiljdes åt i ett öronbedövande skrik. Min stubin var inte lång under kvällen, jag som brukar ha gott om tålamod. Kände mig som en bad mamma trots att jag vet att jag är en bra förälder till Prinsen. Vissa dagar blir bara lite fel.

Inga kommentarer: