torsdag 1 juli 2010

Lite ditten och datten

För det första vill jag tacka Frida för fina åsikter. Naturligtvis borde jag inte ha nöjt mig med barnmorskans svar att man inte ska kolla hela tiden. Vi pratar om en kvinna (jag!) som har försökt att bli gravid med IVF i två år, som har fyra missfall i bagaget, som lider av stor oro, som kollar pappret varje gång på toa och har gjort det sedan april, som är rädd varje dag att det ska skita sig. Ja jag ska ringa idag. Säga att jag måste få komma om ett par veckor. Hoppas att de har kvar remissen och att den inte raderades på något sätt igår samtiidigt som vi lade på luren.
Trollisbo, tack för ditt tips att höra av mig till SÖS för samtal. Det var inte alls dumt och något jag absolut ska fundera på.

Just nu är jag väldigt trött. Graviditeten gör mig förlamande trött på kvällarna (jag klagar inte!) och jag tar gladeligen varje nattning med Prinsen. Han och jag går och lägger oss med huvudena ihop varje kväll, så himla mysigt. Men jag är trött på annat sätt också. På jobbet. På att det alltid är kort om folk, rörigt, ingen framförhållning. Anar att utspelet då kollegan pratade om mig i personalrummet också tog en del kraft av mig. Tröttheten har gjort mig mer förvirrad än vanligt. I tisdags var jag och hämtade ut ett paket. Min fina Pappelinamatta hade kommit. Prinsen blev kissnödig just när mattan var uthämtad och vi tog oss till närmsta toalett. När vi kom ut från toan ropade killen som lämnat ut mitt paket. "Du glömde paketet!" Det är just snyggt att glömma en ny matta för 1600 spänn. Igår glömde jag mitt Visakort, troligen på Apoteket. På Apoteket sa de att där inte fanns något kort. Det är nu spärrat och jag måste ringa banken idag. Jag behöver semester!

Jag har slutat nojja för mitt födelsemärke på magen förresten. Jag kom fram till att det måste ha varit så att jag kliade på det och att det sedan blev en sårskorpa. Skorpan är nu borta och födelsemärket ser fint ut. Skönt.

Förra veckan fick jag ett kuvert i brevlådan. Det var från restaurangen som såg till att jag fick i mig mandel som jag inte tål. I kuvertet låg ett presentkort på...Lux. Jag har fått två Luxmenyer som plåster på såren. En Luxmeny utan dricka kostar 900 spänn. Man tackar.



Nya mattan!

Inga kommentarer: