måndag 11 april 2011

Kärring

Har ni någon gång hamnat i ett läge där ni har blivit irriterade på en kompis. Där ni sedan gått till en annan kompis och spytt ur er?

I helgen var vi hemma hos några vänner. Sambon och mannen i familjen satt efter middagen och pratade med ett varsitt vinglas i ett rum. R, kvinnan som är min kompis, satt bredvid mig i soffan där jag ammade. R och jag har inte känt varandra så himla länge men vi är rätt nära. Hon vet bland annat om våra IVF:er. Hur som helst gled ämnet in på pengar och helt plötsligt hör jag mig själv berätta hur snåla våra vänner P och H är. Med några specifika ingående detaljer. Och kommentarer som har sagts av P, om att vi har mindre pengar än dem.

Så efteråt. Den sura smaken i munnen. Här sitter jag med R och snackar skit som en kärring. Ja de kanske är snåla men vad fan, låt dem vara det då. Det behöver väl inte jag gå och babbla om. Och hör jag kommentarer så är väl jag stor nog att kunna fejsa dem?

Nu har jag gett mig själv en utskällning och bestämt mig för att jag ska sluta snacka om våra vänners negativa sidor med andra. Det är faktiskt inget roligt drag att man gör så.

/Kärringen Anna-Bell

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Det har hänt, typ. Och jag vet inte hur man ska se på det. Är det lågt gjort eller är det ett behov som man måste få tillgodose ibland?

Undrar hur arg/ledsen jag skulle bli om någon gjorde så om mig? Vet inte faktiskt.