fredag 8 februari 2013

Badrum

Till alla er som undrat var jag har hållit hus (Ha, ha, jag är ironisk för ingen har frågat.) Vi har renoverat vårt badrum. Följande erfarenheter har jag gjort under de senaste tre veckorna:

- Folk man tror att man känner väl kan visa oanade sidor när man bor ihop. Efter en natt i deras hem, sa Sambons kompis fru att "Det var jätteskönt nät ni var för er själva på bottenplanet igår på eftermiddagen. Det var så många barn och vi behövde space." Efter EN dag.

- Det är jobbigt när ens tvååring får magsjuka mitt i natten, när man inte bor hemma, utan hos några som tycker att man ska vara på bottenplanet.

- Det är ljuvligt när en släkting låter en hel familj bo i hennes lägenhet som hon utrymmer.

- Det är jobbigt för en tvååring att kräkas i fem dagar i sträck. Och tråkigt för en sexåring att vara hemma för att ens syster kräks, när man inte har så många leksaker med sig i ettan man bor i.

- Det är ovant att inte ha en dator till hands.

- Det är inte roligt för en Sambo som mår så dåligt att han lämnar lånelägenheten mitt i natten och åker hem, för att få magsjuka och kräkas i en toalett utan vatten.

- Det är mycket jobbigare att tvätta i tvättstuga än hemma. Jag hade glömt hur man måste anpassa sig. Efter andra människor och efter att göra klart istället för att kasta in en maskin och ta ut kläderna när man själv vill.

- Det är hårt att sova på en bäddsoffa, men mysigt att bädda fram på kvällen, att ligga där hela familjen i tjocka täcken.

- Det är bökigt när man inte kan duscha eller tvätta hemma.

- Det är skönt när badrumsrenoveringen nästan är klar.

4 kommentarer:

paprika sa...

Du, det där lät lite mardrömsaktigt. Extrem otur att bli magsjuk under såna omständigheter. Men nu har ni ett tjusigt badrum i alla fall.

Kram

Anonym sa...

Jag har undrat var du tog vägen men inte skrivit nåt, Bara så du vet... :-) Hälsningar Ebba

Anonym sa...

Huvva. Men nästa gång ni blir magsjuka kan ni kräkas fiiint;-D

Tudorienne sa...

Men så jobbigt! Hoppas det snart är klart.