lördag 16 februari 2013

Rektorn

Minns ni rektorn på Prinsens skola. Som jag var hos i september och grät i förtvivlan när Prinsen började skolan. Hon som har gått samtalsutbildningar och säger att "Jag hör att du är upprörd" när man berättar att ens sexåring har blivit spottad i ansiktet, hotad och slagen. Hon som efter en vecka ringde upp och sa att man inte jobbar så, att inte en resurs följer ett barn. Trots att jag vet att det är så. Hon som alltså ljög mig rakt i ansiktet.

Den rektorn.

Hon är också min chef, som jag nästan aldrig träffar och som jag även som anställd har noll förtroende för. I veckan hade hon möte med oss anställda. Hon talade om att en av hennes underhuggare, en biträdande rektor, ska gå i pension om två år, att hon därför har bestämt sig för att anställa ännu en chef som ska gå dubbelt med den första. I två år! "För det är ju så lång tid att sätta sig in i allt!" Det talade hon om i meningen efter hon hade sagt att förskolorna har gått back två mille, att vi inte kan göra några inköp och heller inte anställa personal.

Hon måste vara helt slut.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Det där borde du få tidningarna att skriva om, låter inte klokt!

Anonym sa...

Gå till tidningarna, håller med tidigare inlägg.