lördag 14 september 2013

Pojkmamma

För ett tag sedan fick några i bekantskapskretsen sitt andra barn. De tog inte reda på könet när barnet låg i magen, men mamman var nästan helt säker på att det var en tjej. Men det blev en bror till deras lille kille. 

Vi pratade om det här om dagen, att hon var så bombsäker. Och då sa hon att det var bra att det var en kille, för hon är ju en sådan pojkmamma. Så klart att det var bra att det var just han som var där inne i magen, hur skulle man som förälder kunna önska sig någon annan?! Men vadå pojkmamma? Som älskar att gå på fotbollsträningar eller handla tröjor med Batman på? Det finns ju liksom killar som gillar Barbie och balett. 

Har hört och läst det en massa gånger, att man är en pojkmamma, men HUR är man då? Eller är det mammor med två eller fler söner som kallar sig så?

3 kommentarer:

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Jag har två söner så då är jag en pojkmamma antar jag :-)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag är mamma, och punkt på det.

Till en son som spelar fotboll och älskade kläder med superhjältar på tills han plötsligt tyckte att han var för gammal och nu bara vill ha svara och mörkblå kläder.

Till en annan son som önskar sig en sminkdocka i födelsedagspresent. Som alltid väljer rosa kläder. Som köpte rosa älvvingar med glitter på, som är hans bästa leksak.

Anna-Bell sa...

En Mölnbobos liv- Så klart att du är, men jag fattar bara inte hur man är när man är en pojkmamma. För man är ju förälder till ett (eller flera)barn som är individ (individer). Och då blir det ju så konstigt att påpeka att man är sån himla pojkmamma. Vad betyder det, undrar jag?

Kattmamman-Ja, punkt på det!