fredag 17 januari 2014

Att åka kommunalt

Idag åkte jag kommunalt igen. Tunnelbana och buss. Och jag förundras över att vissa män tror att deras, som de har mellan benen, är typ lika bred som som två skogaholmslimpor på bredden. (Att man måste skreva så!) Och att man faktiskt kan få en i-pad inkörd i nacken. (Varför grejar man med den på tuben när man har ståplats?) Och att man verkar köra med takluckan öppen på bussen trots att det är minusgrader. (Ja, så kändes det. Det blåste inomhus!) Så alla som bläddrar sin Metro i fejset på en. Och alla man tvingas vara nära, fastän man inte vill. Så nära att man måste nudda, sitta ben mot ben med någon som surplar på kaffet i takeawaymuggen.

Nej, jag har inte folkskräck eller är speciellt äckelmagad. Och jag vet att det är miljövänligt att åka kommunalt. Men jag älskar inte det. 

Inga kommentarer: