torsdag 11 november 2010

Mjuknat

Här om dagen var jag lack. Nu har jag mjuknat. Det började med att sambon kräktes ch hade ont i magen igår. Vi tänkte på magsjuka direkt. Jag bäddade i gästrummet. Hell no att jag vill ligga på badrumsgolvet, inte heller att Prinsen ska behöva göra det. Idag var magvärken värre och det hela slutade med att sambon tog sig till vårdcentralen och vidare till Det stora sjukhuset. Nu är han inlagd och väntar på en operationstid för blindtarmen. Vi var där i kväll, Prinsen och jag. Sambon hade ont men var ok. Prinsen lade sig bredvid och hissade sängen upp och ner, testade radion och ringde på personalen. När vi skulle gå sa Prinsen "Jag kommer att sakna dig pappa" och när vi kom till hissarna grät han. "Jag vill gå tillbaka! Jag vill inte lämna pappa här i natt!" Jag var tvungen att själv svälja gråten och lova en tablettask i Pressbyrån. Hemma är det stökigt. Sambons strumpor ligger slängda på golvet och disken svämmar över. Kan inte alls känna irritation. Bara ödmjukhet över att jag har min familj och att sambon förmodligen är hemma snart igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det var trist och höra. men hoppas han är bättre nu. Har han opererats än? //Ebba

Anonym sa...

Ebba: Det blev ett snitt för sambon, att han alltid ska vara först;) De tog ut en inflammerad blindtarm och nu är han hemma i soffläge och mår bättre. Tack för din omtanke! /Anna-Bell