måndag 3 januari 2011

Gissningar

Idag var sambon och jag på information om snittet. Vi fick prata med en barnmorska och två olika läkare. Barnmorskan, som även ska vara med vid snittet, verkade trevlig men det blev en grej som kanske berodde på språkförbristningar. Jag är ju rädd för att blöda mycket. Jag gjorde det då Prinsen kom och jag upplevde det som väldigt obehagligt. Detta tog jag upp. Jag tyckte inte att jag riktigt fick svar på min fråga utan sa, för att få bekräftelse, "Men det är väl inte så att man förblöder under ett snitt..." "Jag vill inte skrämmas, men det händer ibland" svarade hon. "Va! Men man blöder väl inte så att man DÖR!" sa jag och då sa han att det ibland händer att det uppstår en blödning. Hon hade hört fel. Hörde väl blöder istället för förblöder. En viss skillnad. När vi kom ut skrattade sambon och sa att han tänkte på avsnittet ur Solsidan när barnmorskan frågar den blivande pappan om han vill ha "bullfitta" vilket skulle vara bullfika.

Men mina vänner. Det börjar alltså dra ihop sig. När tror ni att Den Lilla kommer ut och tror ni att det blir en kille eller en tjej? Kanske någon vill gissa hur stor den är också? Här är lite bakgrundsfakta:

Jag har gått upp 16 kilo. Det känns som att nästan allt sitter på magen.

Bebisen är beräknad till den 15/1.

Hjärtljuden har varit mellan 128 och 148.

När vi gjorde tillväxtultraljud i vecka 32 vägde barnet 5,4% mer än genomsnittsbebisen. (Prinsen kom på utsatt datum och vägde 4100 gram).

Så kom med era gissningar får vi se vem som kommer närmast. Snart har vi svaret!

Ps. Jag gissar på en tjej, 3800 gram och 51 lång.

12 kommentarer:

Frida sa...

En flicka som kommer den 5/1 :-) 4000 g 50 cm. Underbart att det närmar sig! (och vad dumt att de hörde fel)

MDB sa...

Min gissning är en flicka, 3700 gram, 50 cm lång och att hon kommer 7/1.

Tudorienne sa...

Jag tror också på 7/1. Det som kom till mig nu var pojke. 3800 gram tror jag också på, 52 cm.

Turbolina sa...

Vad spännande, nu är det ju supernära. Ska klura lite på mina gissningar och försöker titta in under morgondagen!

Världens största kram och lycka till! Lisa

Linha sa...

Spännande att det närmar sig :-)
Det blir en flicka på 3950 g och 52 cm. Och hon tittar ut den 9/1 kl 10:37. Mer du vill veta?

Allt kommer gå jättebra för er! Lycka till nu och förbered dig på tvåbarnschocken.

Anonym sa...

Flicka kommer 5 jan och väger 3670 och är 50 cm.

hM

Erika K sa...

Gissar på en flicka, nu på fredag 7/1 kl 10:13, 51cm och 3.980g.

Lycka till!
Har läst din blogg länge, men gav mig inte tillkänna under "Hej"-inlägget... däremot tror jag att jag gjort det en annan gång, med kommentar ungefär "Jag gillar din blogg TROTS att den inte innehåller några bilder!" Och jag gillar den verkligen, det är fantastiskt att ha fått läsa om hur det tillslut blev ett plus efter alla syskon-försök. Hoppas, hoppas att du bloggar vidare även när ni blivit 4 i familjen!

Uniflora sa...

Grattis grattis grattis till lill*. KRAM!

Maja Gräddnos sa...

Underbara fantastiska jättegrattis till lilla minsta!
Jättekramar även från Bill och Bull

Anonym sa...

VANN JAG VANN JAG?

HM- hellomotti

Turbolina sa...

Verkar som om jag är sent ute för att gissa och att det istället är dags att säga grattis!

Till skillnad från dom andra tror jag att det kommit ännu en liten prins... Stor kram och stort grattis! Hoppas ni alla mår superbra, Lisa

Tisalen sa...

GRATTIS! Ser fram emot uppdateringen av alla relevanta fakta ;)