lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!

Gott nytt år alla! Hej då 2010 och hej 2011. Det förra året var fantastiskt på många sätt. Det är underbart att få ta del av Prinsens alla tankar och funderingar, att få se honom utvecklas. Förra året blev han fyra år, vår fina. Tänk att han blivit så stor. 2010 var också året som sambon startade ett eget företag, började jobba en massa mer än tidigare. Vi fortsatte vår husrenovering och gjorde stora saker som att sätta in ett nytt kök. Syskonförsöken fortsatte och under 2010 hann vi med ett tidigt missfall i början av januari och ett FET som äntligen lyckades. När jag tittar ut på all snö och tänker tillbaka på våren känns det som att det var länge sedan. Ända sedan valborgsmässoafton har Den Lilla funnits i mig.

Semestern 2010 bar iväg till en ö i skärgården. Jag betalade överpris för en hyrstuga och satt och grinade efter en dag för att det var så ensligt, långt till civilisationen och dag två åkte vi hem. På hösten, mitt i Rosa bandet-tiden, fick min pappas fru besked om att hon har bröstcancer. Hon går nu på behandlingar, har tappat allt hår men verkar hålla humöret uppe. Samma dag som vi ska in för snittet ska hon på ännu en cellgiftsbehandling. På samma sjukhus. Två olika ärenden. En lycka och en kamp. Samtidigt i samma byggnad.

Igår var vi hos nära vänner. Prinsen höll sig vaken till tolvslaget och var fachinerad av alla smällar och fyrverkerier. Det kändes fint när vi kramades alla tre, Prinsen, sambon och jag. Nu är det 2011. Snart är vi fyra i familjen. Välkommen det nya året!

Inga kommentarer: