tisdag 25 januari 2011

Kvar

Jag är ännu kvar i bubblan. Har inte koll på något. Försöker hinna tvätta mellan amningarna, kanske svara på ett sms. Gittan är lugn och tillfreds, det är inte det. Jag fattar bara inte vart tiden tar vägen. Prinsen har halsfluss och är dyngförkyld. Idag blev Gittan också förkyld. Jobbigt när man bara är tre veckor. Fan. Hoppas att det snart är bättre. Har laddat med koksaltlösning och snorsug. Hoppas jag slipper ta till det. Jag har redan känt av det där man gör när man är mor till fler än ett barn, otillräckligheten. "Ja Prinsen, snart. Jag ska bara amma klart först. Ja, mamma vet att du också är ett barn. Snart ska jag hjälpa dig." Men det går fint ändå. Även om det händer för lite för Prinsen vissa dagar. Som idag. Som tur var dök min mamma med man upp och lekte ute i snön med Prinsen. Sedan fixade de fika och lyssnade på hormonella mig som grinade över Gittan. "Jag vill inte att hon ska vara förkyld. Hon är så liten. Buuu." Och sedan kom min journal från BB från posten och jag grinade igen. "Åh vad fint. Tänk vad rara alla var, barnmorskorna. Tänk att Gittan är här. Buuu."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk att hon äntligen är hos er! Vilket Mirakel!

Tingeling sa...

Jag har varit så usel på att följa och kommentera bloggar att jag undrar om jag ens kommit mig för att gratulera till det stora, fina miraklet Gittan! Så fantastiskt att hon nu är här!
kram till dig.