onsdag 18 april 2012

Hej

Hej, här är jag! Den senaste tiden har det varit knas med uppkopplingen här hemma så jag har inte kunnat använda internet. (Hur gjorde man innan det kom?) Nu är det fixat och det känns bra.

Efter att ha sökt sex arbeten, varit på fyra intervjuer och blivit erbjuden en tjänst har jag nu bestämt mig. Jag stannar inom samma organisation. Jag gör det och struntar i att söka vidare. Det blir en ny arbetsplats som är nära. Vad mer kan jag begära?

Prinsen är hos dagmamman tre dagar i veckan nu och protesterar inte. Nästa vecka ska vi på skolbesök och det blir spännande.

Gittan gillar att vara på Öppna Förskolan så där är vi ett par dagar i veckan. Hon är en social tjej som nu mer springer fram. Att klättra är hennes bästa och hon älskar att kliva upp i soffan och vidare till fönstret där hon vill sitta och spana.

Sambons läggningar går fortfarande inget vidare och i slutet av veckan gör vi en ny drive. Hoppas på bättre lycka denna gång.

Mina föräldradagar är finito och Sambon ska skriva över några av sina till mig. Jag börjar redan tänka på att föräldraledigheten börjar lida mot sitt slut även om det är fyra månader kvar. Men det finns två saker som jag faktiskt längtar till (och det är inte att äta ostörd lunch, för det får man inte på mitt jobb.) Jag tänker på detta:

1. Mer pengar i kassan. Pengar är inte allt, men det underlättar.

2. Att få komma hem till ett middagsbord där maten är färdig. Det kommer jag att få de två eller tre dagar Sambon hämtar. Yes!

Inga kommentarer: