lördag 7 april 2012

Påsk

Idag är det påskafton. Dagen började med att jag var grinig och hade risigt tålamod. Det blev bättre efter ett träningspass. När jag var på gymet gjorde Prinsen illa sin framtand på en leksak så nu är han på tandakuten i stan med sin pappa.

I veckan har jag tckat nej till ett jobb. Det där med stora arbetslaget. Jag träffade en pedagog innan jag bestämde mig och hon var taggad till tänderna och verkade väldigt engagerad. Däremot talade hon om att det är väldigt mycket konflikter i arbetslaget och jag pallar inte just nu. Så jag sa tack, men nej tack. Trots att de var villiga att betala 3000 kronor mer i månaden, än jag har nu. Men pengar är inte allt.

Jag har pratat igen med min luddiga chef. Hon sa att det går att ordna ett jobb inom enheten till mig. Med fyra- eller femåringar. Det låter perfekt. Jobbar jag där kan jag cykla och lämna och hämta barnen. Det är lyx!

Snart ska vi till mamma och Ingemar. När Prinsen och Sambon kommer hem vill säga. Jag hoppas att tanden mår bra och att Prinsen kan käka lite påskgodis. Det vore ju typiskt annars.

Glad påsk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning på påsken.
Som du säger pengar är inte allt. Det är viktigt att trivas på sin arbetsplats.
Fortsätt lita till din magkänsla.
Nilla

Anna-Bell sa...

Nilla: Hoppas att du också har en fin påsk! /Anna-Bell