torsdag 25 oktober 2012

Förhållandet

De senaste fem åren har Sambon och jag:

- Köpt ett hus. Han renoverade det själv, och då menar jag att han/vi har gjort stora saker och inte bara satt upp några tapetvåder. Jag höll mig borta med Prinsen så mycket som möjligt och han jobbade på. Hemmet var kaos och det fanns inte mycket tid och ork för annat.

- Försökt att få ett syskon till vår son. Vi startade våren 2008 och hon kom 2011 efter åtta behandlingar och tre tidiga missfall. Ni som följt mig länge vet att det inte var någon dans på rosor direkt och att det i slutänden var jag som kämpade på medan Sambon mer eller mindre hade hett upp. Inte heller här fanns det tid eller ork för annat.

- Sambon har startat sin firma, det gjorde han innan Gittan kom, och som många vet kan det vara lite tärande. Det är en stress många gånger för honom att vara egen och det är mycket arbete med tid som vi missar med varandra. Och det tar ju ett tag att få snurr på det hela, om man säger så.

Så visst, det är inte så himla konstigt att det är lite så där just nu. Eftersom vi har kört på lite hårt med olika saker de senaste åren. Vi har ju också fastnat i våra roller då jag har varit hemma med Gittan och han jobbat på med sitt. Men nu har vi våra två fina barn, ett hus som är mysigt (men jag drömmer mig bort på Hemnet också) och ok jobb båda två (även om hans firma tar både mycket tid och stor plats.). Så nu är det bara att styra upp detta. För det vore väl fan om man skulle ge upp, nu när bitarna är på plats.

Andra saker som gör att det tjorvar är att:

- Vi är olika. Jag är känslomänniska, inte han.
- Vi har inte samma behov. Jag vill prata mer än han vill, exempelvis.
- Vi gör nästan ingenting själva, utan barnen. (För att jag vill vara med mina barn mycket och liksom glömmer bort det andra. Typ att vår relation mår bra av att få lite space.) Minns inte när vi drog iväg ett par timmar själv. Det måste ha varit när vi kollade på Dirty Dancing i våras, så det blir väl en gång om året eller kanske två.

På lördag ska syrran vara här med Prinsen och Gittan. Sambon och jag ska gå på en liten italienare och äta. Men det vet han inte om ännu.

Inga kommentarer: