lördag 27 oktober 2012

Torka aldrig tårar...

Igår såg Sambon och jag sen tredje delen av Gardells omskrivna Torka aldrig tårar utan handskar. Jag tycker att serien var fruktansvärt bra. Berörande och hemsk. Sorglig och vacker. Det var så många olika aspekter som fanns med. Skitbra, helt enkelt! Men det var ett par grejer som varken Sambon eller jag fattade riktigt i slutet.

- Vad hände med Seppo?
- Vem var killen som den vuxne Benjamin gick med i slutet? Var det Seppo, en ny pojkvän (fast han sa att han ine hade någon ny) eller vem var det?

Tack från Anna-Bell som gärna vill ha bitarna på plats.

  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hände med Seppo? Det får man veta när man läser den tredje boken dvs döden, som kommer ut till våren (läste det i en chatt som aftonbladet hade med Gardell)

- Vem var killen som den vuxne Benjamin gick med i slutet? Det var Holger, som bodde granne med Rasmus föräldrar. När Ramus föräldrar var döda, ringde han Benjamin för att tala om det dvs då var det fritt fram att Benjamin att åka till Hampus grav.

Hoppas att du blev klokare av mina svar,

Anna-Bell sa...

Tack Anonym! Så man får reda på senare om Seppo. Näe, det var inte Holger. Det fattade jag, när han (Holger) hade dukat upp för två. Det var en annan man i slutet, om inte jag såg helt fel...