måndag 12 november 2012

Babyshower, del tre

"Hej! Du X, jag har tänkt på det där med babyshower och kommit fram till att det inte är min grej. Tackar därför nej till att delta. Hoppas att ni får det kul och att G uppskattar det! Kram Anna-Bell"

Jag ringde G:s och min kompis idag, sa att G är gravid. Vår vän blev glad, men irriterad över att vi hade blivit överkörda, vi som skulle ses på lördag. "Jag vill inte gå på nån babyshower, vill inte träffa G:s polare. Jag har sett fram emot en middag tillsammans med er. Jag ringer upp och frågar om de kan ändra datum. Efter ett tag kom ett sms från min kompis. Hon hade ringt, de ville inte ändra datum, de båda tjejerna blev osams. Jag surar och vill inte ses på lunch istället, för det känns som att måste skynda oss, för att showern ska hållas.

Och G är ovetandes.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Jag är mest nyfiken på hur den kompis G kommer att gilla det där upplägget. Blä för babyshowers!