onsdag 25 december 2013

Magsjuka

Natten till skolavslutningsdagen vaknar Prinsen klockan halv tre. Han springer upp till toaletten och kräks. Så fortsätter det hela natten, duktiga killen som hinner upp till toan varje gång.

Tre dagar senare är det Gittans tur. Hon kräks en massa, en dag och en natt. Sambon tar henne och jag måste säga att det är få gånger som vi är så samspelta som under en magsjuka. Sambon får inte sjukan lika lätt och är den som mest kavlar upp armarna, vaggar, torkar och tar nätterna.

Det hinner inte gå 48 timmar mellan Gittans kräkningar och julafton. Men släkten vill så gärna att vi kommer och säger att de tar magsjukan för vår skull, om det finns en risk.

Vi åker till min syster och träffar släkten. Jag känner mig trött på kvällen och har lite ont i magen. På väg hem börjar jag må illa. Sambon får svänga in någonstans och jag hoppar ur bilen, kräks tre gånger i diket.

Natten är helt ok och jag vaknar och mår i illa en gång. Somnar dock om. Käkar en rostmacka på morgonen och dricker en kopp te. Får mens som pricken övet 1:t.

Hoppas att det är över för denna gång och hoppas så att ingen av våra släktingar blev smittade igår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gick det vägen, klarade de sig utan kräckelsjuka:)

Anna-Bell sa...

Anonym: Näe, det verkar faktiskt som att de klarade sig!