torsdag 12 december 2013

Andra rutiner

Förr, när barnen sov på kvällen, satt jag vid datorn. Jag bloggade och läste andra bloggar. Surfade runt halva nätterna. Nu går det veckor innan jag hamnar vid datorn, kvällstid. Varför? Jag vet faktiskt inte. Andra rutiner bara.

Så vad gör jag på kvällarna?

Ja, inte ser på tv. De enda program jag följer är faktiskt "Solsidan". Och jag kollade på "Så mycket bättre". Mer än så är det inte.

Jag läser, men somnar innan jag har hunnit igenom ett kapitel. Håller på med "En man som heter Ove" och har ännu inte fattat varför "alla" tycker att den är såå himla bra. Men det kommer väl.

Sover, ja. Jag somnar med Prinsen och Gittan var och varannan kväll och sover hela nätter mellan dem, i deras säng. Mysigt, men kvällarna går medan man sussar på.

Jag promenerar. Sedan en vecka tillbaka har jag en ny promenadkompis. Det är en granne vars dotter går i Prinsens klass. Nytta och nöje på samma gång!

Mer än så orkar och hinner faktiskt inte jag under kvällarna just nu.

Inga kommentarer: