söndag 25 maj 2014

Samarbete

"Om ni redan har remiss för IVF men får vänta i kö

Carl von Linnékliniken hjälper Stockholms läns landsting med en stor mängd IVF-behandlingar. Vi samarbetar med landstinget och gör IVF på remiss enl vårdgarantin. Det innebär att ni kan begära att få er IVF-behandling gjord hos oss, om ni står i kö för IVF på Huddinge sjukhus och väntetiden i landstinget överstiger 3 månader. Man vänder sig då till vårdgarantikansliet. Mer information finns på er remissbekräftelse från Reproduktionsmedicin, Huddinge sjukhus. Vi har kort väntetid och en behandling kan planeras direkt."

Detta läser jag nu på Carl von Linnés hemsida.  Varför visste jag inte detta när vi startade med IVF för tio år sedan? Då var kön till Huddinge 15 månader. Samarbetade inte Huddinge med de privata då eller missade jag det helt?!

Det blev ju som det blev (att vi inte orkade vänta i 15 månader och att vi pungade ut 32 000 kronor för privat behandlingar på Sophiahemmet. Och att dessa behandlingar inte funkade och att  Prinsen sedan kom till på Huddinge.), men jag bara undrar...

6 kommentarer:

Tudorienne sa...

Kan inte tänka mig annat än att detta är nytt. Du hade känt till det annars.

Anna-Bell sa...

Tudorienne: Eller hur! Det borde jag faktiskt ha känt till tycker jag...

Anonym sa...

Vi gjorde också privat just på CvL eftersom vi inte orkade vänta i 1,5 år som var kötiden just då. Tänker mig också att detta är nytt för annars tänker jag att det borde spritt sig i ivf-kretsar och att vi fått veta det.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fanns inget sådant samarbete då. Bra att det finns nu så klart.

Anna-Bell sa...

Ekomamman: Ja, det borde man ju ha hört!

Kattmamman: Skitbra är det!

Anonym sa...

Det är nytt, Alliansen införde något som hette vårdgaranti och bl a IVF för heterosexuella infaller där. Sålänge man inte använder donerade celler vill säga.