fredag 30 maj 2014

Rekommenderat brev

Exakt tio dagar efter att jag lade brevet på lådan, hade jag svaret. Det kom med rekommenderat brev,  så jag fick hämta ut det på mataffären med körkort.

Så här stod det i mitten av brevet:
"Socialstyrelsen finner att åberopade skäl för förlängning av tidsfristen utgör synnerliga skäl. Socialstyrelsen medger därför att ifrågavarande befruktade ägg får förvaras nedfrysta till och med juni 2015."

Man tackar! Det känns faktiskt lite märkvärdigt att fem personer har skrivit under pappret. Om våra två små. Och fina titlar har de också, de som hade sammanträde. Docent och jämställdhetsexpert, till exempel. Inte illa.

2 kommentarer:

Nylsa sa...

Spännande, grattis! Hur ser planen ut nu, kommer ni försöka? Är sambon med på tåget?

Anna-Bell sa...

Nylsa: Du, jag vet faktiskt inte. Tror inte att han är med på tåget, men har faktiskt inte tagit upp diskussionen, mer än att vi pratade lite om det innan han skrev på pappret. Då var det ju "Jag vill inte ha fler barn." Typ. Jag ska känna efter lite nu i sommar och så ska vi pratas vid...Är i alla fall så himla glad över att vi fick lite betänketid till.