söndag 3 augusti 2008

En dag på stranden

I torsdags var jag på stranden tillsammans med sambon, Prinsen och Prinsens kusin. Det var en härlig långgrund strand med finkornig sand vilket resulterar i många barnfamiljer.
Jag låg och tittade på de på filten bredvid. Det var två kvinnor i 40-års åldern och ett par barn. Plötsligt ser jag hur ett av barnen, en naken flicka på ca tre år börjar skruva på sig. Fattade genast att hon var bajsnödig med det verkade inte mamman se. Mamman tag upp flickan i famnen och fick en lång bajskorv i handen. Hon grävde ner korven och och ut i vattnet och tvättade av flickan. Vi undrade när hon skulle ta upp bajset men inget hände. När kvinnorna började packa ihop kunde inte sambon hålla sig utan gick fram till dem.

Sambon: Ska du inte ta med bajset som du grävde ner?!

Kvinnan: Jag vet inte vart det är.

S: Men börja gräv då. Det ligger ju där nånstans.

K: Jag kan väl inte sitta här och gräva i tre dagar.

S: Det här är det äckligaste jag har sett. Tänk om alla skulle göra som du, gräva ner bajs på stranden. Barn leker här och du är ju till och med mamma. Du är pinsam!

K: Hoppas att du inte kliver i det.

S: Och gör jag det ska jag mata dig med bajset. Padda!

K: Tack det samma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men guuud!! Äckeläckligt alltså! Och hur kunde människan med att käfta emot - fattade hon inte det pinsamma i situationen?? Aldrig ska man sluta förundras...

Anonym sa...

Önskar jag var lika modig som din sambo! Och att äckelkvinnan halkar med näsan i en stor hög färskt hundbajs nästa gång hon tar en promenad..