onsdag 13 augusti 2008

Snålisar!

Jag och ett par kompisar var vid Nytorget för att hänga i dag. Vi ville äta glass, Prinsen ville leka i parken. Så gick vi in för att handla glass i närheten av torget. En av mina kompisar väntade utanför med sin dotter så jag beställde till henne med. Jag betalade 50 kronor för en strut med två kulor och en bägare med en kula. Jag frågade om det var ok att ta en extra bägare till min son och fick ett surt nej. "Det tycker jag är jävligt snålt!" sa jag och stormade ut därifrån.

Både tanten och gubben som har stället är sura. De behöver inte vara trevliga för att nr 1. Stället ligger vid Nytorget, Nr. 2 Glassen är asgod. Himla trist när man inte är rädd om kunderna utan bara ser dollartecken.

Har råkat ut för deras sura miner förr och detta var droppen. De kan ta sina strutar och stoppa upp någonstans.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter bekant minsann ;-) Ingen mer Nytorgsglass - är det det du säger? Fast å andra sidan har ju 7-11 himla bra fika också...MOAHAHA!!