söndag 10 augusti 2008

En läggning som funkar

Ett tag har det varit svårt för mig att lägga Prinsen. Han har sprungit upp efter mig massor av gånger när vi sagt go natt. Han har skrattat när han har sprungit upp och gråtit när jag lagt tillbaka honom i sängen. Jag har försökt varit konsekvent och burit tillbaka honom till sängen, sagt go natt och lämnat rummet även om jag tummat på det ibland och legat kvar tils han somnat. Jag skulle aldrig lämna honom ledsen och gråtande längre stunder.

Men nu.

Pyjamas på och tandborstning. Han väljer sagor medan jag gör välling. Jag läser sagorna medan han dricker vällingen. Efter det gosar vi lite. Sedan säger jag att jag ska gå upp och släcka lampan, att jag ska vara uppe och han ligga kvar och sova. Han nickar och vi säger go natt. Så skönt att det fungerar!

Inga kommentarer: