tisdag 26 augusti 2008

Vatten över huvudet?!

Detta är planerna hos Anna-Bell Svensson med familj i höst:

- IVF:a

- Viktväkta (Sambon har dragit i gång)

- Skriva en bok, typ. (Jag kom in på fortsättningskursen på skrivarkursen.)

- Träna (Sambon kör en gång i veckan)

- Gympa (Jag ska gå med Prinsen en gång i veckan.)

- Renovera huset (Ja,det är mycket kvar än...)

- Göra en bra insats på jobbet (Just nu är det lite oroligt på jobbet. Kan säga att det har med omorganisation och ekonomi att göra.)

Har jag bokat in för mycket grejer och tagit vatten över huvudet?

Igår var det första dagen på jobbet efter fem veckors ledighet. Idag har jag stressklump i bröstet. För att framtiden på jobbet är oviss, men ja, jag kommer nog att vara kvar. Stressad för pengar för att det dök upp ett oväntat strul som har med ekonomin här hemma att göra, just när vi sa punga ut med en massa för IVF. Så stressad för ekonomin att jag hoppades att inte skrivarkursen skulle gå för att det var för få anmälda. (Det var nära men nu blir det av och jag kan inte avboka för anmälan är bindande.)Stressad för att jag och sambon har betalat in till skrivarkursen och hans träning och vi (läs jag) har glömt att tala om att det är tisdagar som det gäller. Hoppas på att sambon får byta dag, annars är det pengar i sjön från något håll.

Idag har jag varit hos Doktor L förresten. Börjar spraya om en vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrivarkurs?! Gu så kul, det skulle jag också vilja gå på! Grattis till att du kom in :)

Det känns som att den mesta stressen har ursprung i ekonomin, och det är den värsta stressen enligt mig.. Förövrigt tycker jag inte du har bokat in för mycket. Jo, det ska vara renoveringen då, det kan ju bli evighetsprojekt om man har otur..

Håller tummarna att Doktor L gör underverk för er igen! :D