tisdag 26 augusti 2008

Osmidig

En kollega till mig: Åh vilka snygga byxor du har! Verkligen snygga.

Jag: Tack. De är från Vero Moda.

Kollegan: Jag kan inte ha så låga byxor tyvärr. Måste ha högre som kan hålla in magen lite annars hänger de över.

Jag: Jag skulle också behöva köpa ett gymkort. (Nyper mig i ena kärlekshandtaget.)

Men hallå? Varför sa jag så? Jag menade egentligen att inte heller jag är så himla vältränad för att ha ett par låga byxor. Inte att hon borde ha ett gymkort som det kanske lät. Kunde jag inte bara ha lagt en kommentar om att det är tur att modet är så att det finns en massa snygga höga byxor om man nu gillar det. Hoppas att hon inte tänkte på hur dumt det lät och att det bara är jag som har analyserat sönder min lilla groda.

1 kommentar:

Tingeling sa...

Hehe. Typisk Tingeling-kommentar, jag är också så jäkla osmidig ibland i mina försök att vara så smalltalkig och trevlig..
Förhoppningsvis reagerade kollegan inte, man har ju en tendens att överanalysera lite.