tisdag 3 maj 2011

Högar

Försäkringskassans pengar dröjer. Jag har tomt på kontot men inte sambon som tur är. Jag har pappershögar på skrivbordet som måste fyllas i. Det är grus på golvet, tvätthögar i badrummet. Jag går i fula myskläder och letar efter mitt borttappade headset. Har inget tålamod. När Prinsen (som är hemma pga risig mage i söndags) säger klockan halv två att han är hungrig säger jag "Vi åt lunch klockan tolv. Du lämnade halva korven. Du kan få en macka eller en frukt. Jag har ingen restaurang med gående bord..." Tur för honom att mormor med man är här. "Kanske en hamburgare?"undrar mormor "Yes!" ropar Prinsen och de åker iväg. Tar jag hand om alla högar av grus när de har åkt och Gittan sover i vagnen? Kastar jag mig över dem med papper eller tvätt? Näe, jag sätter mig vid datorn och glor. Det måste få vara så.

1 kommentar:

MochM sa...

Jamen det är väl klart det måste få vara så. De där högarna hinns med tids nog. Nu finns annat att prioritera. Gloende på datorskärm är ett bra fly-verkligheten-och-få-lite-snabb-egentid tycker jag.
Kram!