lördag 28 maj 2011

Oro

Ibland när jag läser intervjuer och det handlar om föräldraskap får folk ibland frågan vad som är jobigast med att ha barn. Jag har märkt att man gärna svarar den dåliga sömnen. Jag vill inte påstå att det är jobbigt att ha barn (då jag vet att det är så mycket jävligare att vara utan) men jag skulle vilja säga oro. När man blir förälder komer oron som ett brev på posten. Den senste veckan har Prinsen varit täppt i näsan, blödit näsblod två gånger. Gittan har varit genomförkyld, haft feber och legat på mitt bröst och gnytt. Hon har börjat med smakportioner och blivit förstoppad. Inget hjälpte trots att jag körde termometerricket och gav henne både päron och plommon. Nu är både Prinsen och Gittan bra (peppar peppar) och igår kväll kom en bajsblöja som förgyllde hela min kväll. Att ha barn är underbart men innebär en del oro. I alla fall för mig.

3 kommentarer:

paprika sa...

Ja herregud, oro för den fysiska hälsan, för den psykiska hälsan, för olyckor, för andras elakheter, för sjukdom och för vaccinationsbiverkningar... Jag håller på att knäpp.

Anna-Bell sa...

Paprika: Vi kan också lägga till utslagen som Gittan har på bröstet och de som var på hela ryggen. Ja man oroar sig hela tiden för diverse saker, så är det ju.

paprika sa...

Håller på att BLI knäpp ska det förstås stå. Ja, hoppas utslagen har försvunnit.