onsdag 17 juli 2013

Frågor i tidningar

Jag läser nya numret av tidningen Amelia, en tidning som jag tycker är rätt bra för övrigt. Det är lite av varje och det gillar jag. Hur som helst så undrar jag varför man väljer att skriva in till en tidning med så konstiga frågor. Läser på modesidan:

"Jag börjar lätt frysa på kvällarna när vi är ute på landet. Vad ska jag ha på mig över sommarklänningen?"

Någon måste skämta! En tröja eller en jacka kanske. Tänk själv liksom.

En annan fråga jag läst många gånger under åren är denna:

"Jag har legat oskyddat med en kille och nu är min mens sen. Kan jag vara gravid?"

Men snälla, köp ett test!

Är det verkligen folk som skickar in dessa frågor eller är det de på redaktionen som skriver ner dem?

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Enligt min syster som jobbar på sådana tidningar så är de flesta läsarbrev fejk.

Skönt att veta.

Anna-Bell sa...

Kattmamman: Puh, vad skönt att veta. Det ante mig.