måndag 15 juli 2013

Tagg

På vår tomt finns en enorm häck. Det är amerikansk havtorn och den har enorma taggar, mer än fem centimeter långa. Våra barn måste därför alltid ha skorna på sig när de går ut på tomten. Prinsen har lärt sig det, men Gittan slarvar. Hon är ju liten. För en vecka sedan sprang jag ut på tomten, för att hon var utan skor. "Gittan, du måste ha skorna på dig, för det finns taggAAAAAJJJJJ!" Så sprakade jag in en tagg mitt i stortån.

Jag tror inte att det är en sjucentimeters. Och vi har petat med nålar och pincetter och endast fått ut små delar, jag har sovit med tån indränkt i alsolsprit. Men taggen är kvar, vad jag förstår. Jag har inte så ont, men det varar en del och jag vill ha ut den. Så idag ska jag till läkaren för att se om de kan få bort den. Jag kan inte längre se en svart prick som för några dagar sedan och jag tänker att tänk om den är borta och att det skulle vara pinsamt på något sätt, att söka för en tagg som inte finns. Men den borde ju vara kvar.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer: