måndag 8 juli 2013

Gungan

Det var igår på morgonen. Prinsen var extra livlig, glad över att vara hemma igen. Han sprang ut från vardagsrummet och vidare till altanen. Då hör jag ett skrik, ett illvrål. "Anna-Bell, kom hit!" hör jag att Sambon säger lugnt. Jag rusar dit och ser Prinsen gråtandes ta sig för halsen. Jag tar honom i min famn, ser att han har ett sår över hela halsen och får efter en stund fram vad som har hänt. När Prinsen kom springandes i full fart över altanen såg han inte gungan som hängde framför. Han sprang på den och fick repet på sig, det skar honom över halsen.

Jag kände mig lite skärrad över det hela, det blir så otäckt att tänka på att han haft ett rep över halsen. Idag har det lagt sig något och gungan är borttagen. Den kommer bara att hängas upp när det är någon vuxen på altanen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ska tänka på allt... vilket man inte kan. Lägg ingen skuld på dig själv bara! hoppas Prinsen snart är bättre!