onsdag 24 september 2014

Formellt

Sms från Sambon:

"Snälla. Jag tvättar gärna min tvätt själv. Orkar inte att alla mina jävla jobbartröjor torktumlas!! Tack för all tvätt du har gjort till mig i alla år, men nu tar jag över. Du har gjort dig förstådd.
Med vänlig hälsning Sambon Jonsson."

Svar från mig:

"Snälla. Det kan vara svårt att hinna med alla sysslor man ska göra med hem och barn. Varsågod för alla tvättade kläder, dammade hyllor, skurade toaletter och våttorkade golv. Det har naturligtvis aldrig varit min mening att sabotera dina jävla jobbartröjor. Bra att du har förstått att du också kan tvätta. Det tog nästan femton år.
Med vänlig hälsning Anna-Bell Svensson."

2 kommentarer:

Tre Gringos sa...

Älskar slutet och ler även det om det egentligen inte är roligt.
Känner igen mig fast så väl. Jag slutade helt att tvätta åt maken. Rätt kul efter ett par veckor när han muttrade i sin ensamhet över att behöva gå i blommiga strumpor.
Han tvättar nu.

Anna-Bell sa...

Tre Gringos: Blommiga strumpor är inte fy skam ;) Det var lite med glimten i ögat och sedan fick jag ett sms som var rart. Och Sambon tvättar också nu. I alla fall sina jobbartröjor...