fredag 7 december 2007

Avundsjuka

En flicka som går på förskolan där jag jobbar ska bli storasyster. Hon är 1 1/2år.

Förr då folk sa att de var gravida blev jag ledsen, stressad och mådde dåligt. Så är det inte längre. Jag kan gratulera från hjärtat nu mer och det känns skönt. Men ännu kan det där stinget av avundsjuka finnas där. Inte som innan. Inte för att jag är otacksam, det är jag verkligen inte. Inte för att jag måste ha fler barn för att må bra, utan för att det är en önskan. Men det där. Att andra bara kan bestämma. Att det verkar så lätt. Så mysigt att bara säga "Ska vi göra ett syskon?" och så blir det så. Det gör mig avundsjuk.

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Mig också!

Anna sa...

Me too!
Att bara säga älskling, ska vi inte ha ett syskon? Och så blir det så...