fredag 7 december 2007

På tal om avundsjuka

Nu när jag skrev ett inlägg (det under) om avundsjuka kom jag på en sak.

Jag lärde känna en tjej i samband med att Prinsen föddes. Hon fick en dotter i samma veva. En gång sa hon till mig "Jag är så avundsjuk på dig för att ni har det så ordnat. Att ni planarade ert barn. För oss blev det bara så och vi hade gjort slut".(Hon vet inte om vår IVF och de blev tillsammans igen då det visade sig att hon var gravid). Med det menade hon inte att hennes dotter var ovälkommen då hon föddes, för det var hon inte. Men hennes bild var som sådan (som vanligt) att man är tillsammans, väljer då man vill försöka få barn och sedan kör på. Så gjorde vi. Själv är man avis på de som bara råkar bli på smällen. Självklart med andra omständigheter inräknade. Men är det inte intressant? Är det vår svaga punktsom bestämmer vad som gör oss avundsjuka?

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Så klart är det så.

Men jag tror nog inte att tjejen hade varit avundsjuk om hon vetat vad ni gått igenom i form av behandlingar och smärta innan Prinsen kom.

Men så är det nästan alltid tycker jag. Man lär känna någon som verkat ha haft ett lätt och smärtfritt liv, och man kan bli avundsjuk. Men när man lär känna dem bättre visar det sig nästan alltid att det bär på något jobbigt och ledsamt.

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.