måndag 14 juli 2008

Bye bye Ludde

För ett par år sedan köpte jag någon slags fårskinnsfäll på Ikea. De har döpt vara till Ludde.

Ludde har varit med om en hel del; Kaffe, kräks, smulor, damm och nu senast kiss. Tänkte att jag var tvungen att tvätta honom.
Det hela började med att jag tog med Ludde in i duschen. Jag blaskade på lite vatten eftersom det står att det är hanstvätt. Så lite mer vatten. Till slut körde jag på ordentligt och det slutade med att jag schamponerade Ludde och duschade av honom.
Det luktade får i hela badrummet och minna händer var alldeles luddiga (fyndigt namn av Ikea förresten.)

Nu ligger Ludde ute på tomten, på vattentunnan och blir nog aldrig sig själv igen. Det är bara en tidsfråga innan han hamnar i den stora gröna soptunnan.

Jag har bestämt att jag aldrig mer ska köpa något som det är handtvätt på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag körde Ludde i tvättmaskninen i 30 grader. Det gick bra, fast han är lite stel (och mindre än jag minns) ;-) Nu har katten adopterat honom och han har fått en hel del extrapäls och är allmänt ofräsch...

Anonym sa...

Tvättmaskninen..?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vi har investerat i ett "riktigt" fårskinn, alltså inte IKEAS Luddisar utan ett snordyrt. Jag har fått för mig att de ska klara det mesta, vi får väl se.

Bella sa...

Jag med mer än en Ludde hemma som överlevt diverse valpar, kattungar och katter. Att Ludde inte alls är glad i vatten men gick alldeles strålande att lämna in på kemtvätt. Även om jag fick skriva på nån klausul om att jag visst att det kanske skulle spricka eftersom det hade blivit vått någongång. Men Ludde är kvar och högst älskad av två katter.

Maria sa...

Jag har tvättat Ludde i tvättmaskinen och det gick bra! Ta 30 grader - ulltvätt!

Anonym sa...



Here is mу ωeb ѕite - sensual massage
Also visit my web-site :: tantric massage