tisdag 29 juli 2008

Sorgligt

Idag är en sorglig dag.

För tre år sedan fyllde jag 30 år. Vi hade en kul fest, öppet hus hela dagen. Syrran var där med sin nya kille A. De kom först av alla, gick hem sist. Jag kände A lite innan. Vi har gått i samma skola. Syrran var stormförälskad, A tokkär. De satt tätt, tätt på balkongen och skålade med oss andra.

Vi sågs en del den sommaren, sambon och jag, syrran och A. Sov ihop i sommarstugan, sjöng karaokeduetter.

Efter kanske ett år tog det slut. Sambon och jag tyckte att det var tråkigt. "Han är den bästa" sa vi till syrran som har haft en del killar genom årens lopp. "Han är snäll och kul."

Idag mitt på dagen dog A. Han var på väg från Göteborg när lastbilen krossade hans personbil. Tänk vad livet kan förändras på en sekund. Det gör mig stel av skräck.

A skulle fylla 31 år om ett par veckor. Nu finns han inte mer. Och det är fruktansvärt, så himla tragiskt.

Idag är en sorglig dag.

3 kommentarer:

Anna sa...

Käraste vän!
Så hemskt...

KRAM

Tre Gringos sa...

Fy så hemskt! Livet tar verkligen tvära svängar.

Anonym sa...

Åh fy.. Jag saknar ord..

Kram