fredag 11 juli 2008

Fredagkväll

Tjatade till mig att spela alfapet med sambon ikväll. Tycker att det är lite kul men han tycker att det är så där. Jag ville bryta den gamla vanliga vanan när jag sitter vid datorn och han vid TV:n.

Spelet går trögt, det är svårt att hitta på ord. Märker att han är lite grinig,liksom stingslig. Säkert för att han är trött. Känner honom väl och är inte förtjust i denna smågriniga sida som kan visa sig ibland. Trist att spela spel med någon som suckar och har en gnutta av missnöjdhet.

"Vi kan skita i det här" säger jag när i spelat i 45 minuter. "För du verkar ändå inte tycka att det är något kul."
"Jaha" säger han och plockar bort spelet. "Du vann." (Det gjorde jag inte, det såg man bara genom att se på pappret där vi skrivit.)

Jag hjälper till att städa undan men tappar hälften av spelpoletterna på golvet. Resten kastar jag med full kraft i paketten.
"Helvete!"
Känner mig smittad av grinighet.
"Har man inte saker att göra så skaffar man sig" säger sambon och går och lägger sig. Klockan är 21.15.

Ingen svarar hos kompisen K. Skiter i att hon bor norr om stan och att det är en bit att åka. Skulle bara vara så skönt att fika och snacka hela natten.

Inga kommentarer: