onsdag 10 februari 2010

Magsjuka

Vi har en epedemi med magsjuka på jobbet. Många barn var hemma igår och under dagen skickade vi hem åtta till. Hur fan kan man då som förälder säga att det beror på att ens barn har druckit för mycket mjölk, att det är därför han är risig i kistan. Han som inte ens är överkänslig mot något. "Det ÄR magsjuka" sa min kollega och jag tillade att barnen måste vara hemma i två dygn för att inte smitta sina kompisar, att inte heller vi vill bli sjuka. Hur kan man tvivla när barn rings hem på löpande band? Ja det suger att vabba. Det är tråkigt när ens barn är sjuka. Men att barn får magsjuka är bara att hacka i sig och man får göra vad man kan för att de ska slippa och när de väl fått det, låta bli att smitta andra. Ska man behöva spara blöjor så att de på lukten kan känna att det är diarré det handlar om eller räcker det med ett mms?!

1 kommentar:

Mary sa...

Jag jobbar också inom barnomsorgen (fritidspedagog) och är precis som du jävligt irriterad över vuxna människors slappa attityd till magsjuka. Vad är det som är så svårt att fatta med att magsjuka smittar extremt lätt? När mina elever berättar att dom spydde igår men att dom mår bra idag vill jag skrika rakt ut, fy fan. :-(