måndag 22 februari 2010

Måndag

I dag har jag sett mina bröst bli platta som pannkakor. Ja det såg bra ut, både på ultraljudet och på röntgen. Mina tuttar innehåller inte så mycket fett, ännu en gång har jag fått det bekräftat. Men det var inget konstigt med dem och de tydliga knölar jag känner är mjölkkörtlar så jag är glad som en lärka. Efter sjukan tog jag bilen till jobbet i halkan. (Shit 22 grader. Hur står man ut med att bo i Norrland där det alltid är så här om vintrarna?!) Efter jobbet drog jag på möte och sedan till kören. Hektisk men bra dag förrutom att jag inte hann vara med Prinsen mer än på morgonen. Imorgon efter jobbet är det han och jag.

Tack Frida för alla bra tips jag har fått om prover och mediciner att ta vid återkommande missfall. Tanken var ju att jag skulle maila läkaren på Linné förra veckan men det blev ogjort. Ska göra det denna vecka istället.

Ja Storken, jag kanske är hemlig. Men den egentliga orsaken till att jag inte har berättat för min kompis om våra IVF:er (och missfall) är nog att det är jobbigt.
Jobbigt för att jag alltid blir känslomässigt berörd när jag talar om det för folk som inget vet, för att det är obekvämt att dra hela storyn, för att jag blir så rörd när jag talar om att det verkligen har fungerat och att Prinsen kom till via IVF. För att det är lättare att ha det osagt. Ja typ så är det nog. Men det kommer nya tillfällen.

Nu väntar bingen. Natti natt.

5 kommentarer:

Uniflora sa...

Tyvärr eller tack och lov är det inte alltid så här i Norrland. Förra året hade vi inte ens en vecka med mindre än 10 minusgrader. Detta har vi inte haft mer än en vecka med mer än minus 10 grader. Galet!

Skönt allt såg bra ut på röntgen! Kram

Tingeling sa...

Vilken lättnad att allting såg bra ut på röntgen!
kram på dig.

Anonym sa...

Vad skönt att veta! Bra att du gjorde undersökningen.
Och du, berätta gör man ju bara när man själv vill och det rätta tillfället infinner sig. Jag vet.

Puss.

Anonym sa...

Hurra för att det bara var mjölkkörtlar!

Och absolut menade jag inget ont med att du är hemlig. Alla gör som de vill. Jag bara "impas" av hur du lyckas. Själv har jag väl blarrat lite väl lättvindigt stundom vilket jag kan ångra. Folk tror nämligen att de kan ta upp ämnet när de vill och ibland är man inte på humör för att prata om det. Inte ens nu när jag har lyckats. Men oftast tycker jag det är ok om inte den som frågar verkar vilja "gotta sig".

Alice sa...

Vad skönt att det bara var vanliga mjölkkörtlar!